FEOR számok
Foglalkozások Egységes Osztályozási Rendszere
4225 Ügyfélszolgálati központ tájékoztatója
Telefonon vagy más kommunikációs csatornákon (pl. e-mail, sms stb.) fogadja az ügyfelek megkereséseit, kezeli a felmerült problémákat, felvilágosítást, tájékoztatást nyújt az ügyfelek részére, válaszol a szervezet termékeivel, szolgáltatásaival vagy eljárásaival kapcsolatos kérdésekre, valamint az ehhez kapcsolódó pénzügyi tranzakciók feldolgozását végzi rendszerint távol az ügyfelektől és azoktól a szervezetektől, melyek működésével kapcsolatban tájékoztatást nyújtanak.
az ügyfelek bejövő hívásainak, üzeneteinek, szervízmegrendeléseinek, vagy reklamációinak kezelése;
az ügyfelek igényeinek meghatározása, az események számítógépes rendszerben történő rögzítése; adott esetben a feladat más egységekhez továbbítása;
ügyfelek tájékoztatása a szervezet termékeiről, szolgáltatásairól, eljárásairól; problémák kezelése;
tanácsadás, segítségnyújtás termék, szolgáltatás kiválasztásában, információk elérhetőségében;
levelek, tájékoztató anyagok és egyéb dokumentumok megküldése az ügyfelek számára;
ügyfél-megkeresések, tájékoztatások, problémakezelés dokumentálása, nyilvántartása;
szükség esetén számlázás, kifizetés, egyéb – vásárláshoz kapcsolódó – pénzügyi tranzakció kezelése;
iratok, egyéb dokumentumok szakszerű kezelése, tárolása dokumentumkezelő-rendszer alkalmazásával;
korszerű ügyviteli és kommunikációs eszközök, információforrások kezelése;
beszámolás a vezetőnek.
Call-center operátor (ügyfél-tájékoztató)
Híváskoordinátor
Telefonalközpont-kezelő
Telefonközpont-kezelő
Telefonközpontos
Telefonos hirdetésfelvevő
Telefonos ügyfélszolgálati képviselő
Telefonos ügyintéző
Telefonügyelet központos
3622 Kereskedelmi ügyintéző
4224 Ügyfél- (vevő)tájékoztató
5123 Telefonos (multimédiás) értékesítési ügynök
Feladatai:
az ügyfelek bejövő hívásainak, üzeneteinek, szervízmegrendeléseinek, vagy reklamációinak kezelése;
az ügyfelek igényeinek meghatározása, az események számítógépes rendszerben történő rögzítése; adott esetben a feladat más egységekhez továbbítása;
ügyfelek tájékoztatása a szervezet termékeiről, szolgáltatásairól, eljárásairól; problémák kezelése;
tanácsadás, segítségnyújtás termék, szolgáltatás kiválasztásában, információk elérhetőségében;
levelek, tájékoztató anyagok és egyéb dokumentumok megküldése az ügyfelek számára;
ügyfél-megkeresések, tájékoztatások, problémakezelés dokumentálása, nyilvántartása;
szükség esetén számlázás, kifizetés, egyéb – vásárláshoz kapcsolódó – pénzügyi tranzakció kezelése;
iratok, egyéb dokumentumok szakszerű kezelése, tárolása dokumentumkezelő-rendszer alkalmazásával;
korszerű ügyviteli és kommunikációs eszközök, információforrások kezelése;
beszámolás a vezetőnek.
Jellemző munkakörök:
Call-center operátor (ügyfél-tájékoztató)
Híváskoordinátor
Telefonalközpont-kezelő
Telefonközpont-kezelő
Telefonközpontos
Telefonos hirdetésfelvevő
Telefonos ügyfélszolgálati képviselő
Telefonos ügyintéző
Telefonügyelet központos
Néhány kapcsolódó, de máshová sorolt foglalkozás:
3622 Kereskedelmi ügyintéző
4224 Ügyfél- (vevő)tájékoztató
5123 Telefonos (multimédiás) értékesítési ügynök
—
Forrás: Központi Statisztikai Hivatal (KSH) – 2020. május 28.