FEOR számok

Foglalkozások Egységes Osztályozási Rendszere

2531 Piackutató, reklám- és marketingtevékenységet tervező, szervező

Vizsgálja a termékek, szolgáltatások piaci lehetőségeit, eladhatóságukat, bevezetettségüket, kutatja a fogyasztók vásárlási szokásait, marketing-, kereskedelmi, értékesítési terveket állít össze és valósít meg, valamint az új termékek, illetve szolgáltatások bevezetése, a forgalom növelése érdekében reklámtevékenységet végez.

Feladatai:



reklámkampányok tervezése, kidolgozása és szervezése az áruk értékesítése céljából;
reklámstratégiák kidolgozása;
közreműködés az egységes vállalati-, vagy márka-arculat biztosításában, tanácsadás a vezetőknek a reklám- és marketingtevékenységről;
reklámkampányok koordinálása;
közreműködés rendezvényeken, kongresszusokon, konferenciákon, árubemutatókon, kiállításokon, kvízjátékokon, vetélkedőkön, bemutatókon, jótékonysági eseményeken, road-show-kon, üzemlátogatásokon, ünnepségeken stb.;
marketingkutatások lebonyolítása, a fogyasztási szokásokra és preferenciákra vonatkozó adatok elemzése;
adatok gyűjtése áruról, területről, a piaci környezetről, a kereslet-kínálat alakulásáról, a vevők összetételéről, a vásárlási szokásokról;
információk, adatok rögzítése;
piaci lehetőségek vizsgálata, piackutatás végzése.

Jellemző munkakörök:



Marketinges közgazdász
Marketingkoordinátor
Piackutatási elemző
PR-tanácsadó
Reklámelőadó
Reklámszervező
Reklámszövegíró
Sales Branch Manager
Termékmenedzser

Néhány kapcsolódó, de máshová sorolt foglalkozás:



2532 PR-tevékenységet tervező, szervező
2533 Kereskedelmi tervező, szervező
2534 Informatikai és telekommunikációs technológiai termékek értékesítését tervező, szervező
3624 Ügynök (a biztosítási ügynök kivételével)
3631 Konferencia- és rendezvényszervező
3632 Marketing- és PR-ügyintéző
Forrás: Központi Statisztikai Hivatal (KSH) – 2020. május 28.
Go to Top